Birthday girl

Victor og jeg har anmeldt film for Viaplay

12347960_10153385638468845_6624566735776604223_n

Det er vidst ingen hemmelighed at Victor og jeg elsker www.viaplay.dk!! Jeg har altid været stor fan af tegnefilm – også efter jeg er blevet voksen. Jeg har faktisk længe ventet på at Victor ville blive så stor så han kan se en hel tegnefilm med mig. Og den er der næsten folkens!! haha.

Derfor har vi anmeldt nogle film til jer, til børn og voksne.

Victors første plads er ‘Sådan træner du din drage‘ – vi har givet den 5 ud af 5 stjerner. Den handler om en dreng som alle ser som en bangebuks og lidt af en outsider. Pludselig en dag bliver en drage fanget i hans net, den kommer alvorligt til skade og kan derfor ikke flyve mere. Drengen besøger dragen hver dag og tilsidst ender de med at blive gode venner. Resten vil jeg ikke afsløre for jer. Det er i hvert fald Victors yndlingsfilm, specielt fordi der er så mange faaaarlige drager.

Victors anden plads er ‘Big Hero 6‘ – den har vi givet 4 ud af 5 stjerner. Ligesom alle andre drenge er han også vild med robotter. Denne handler også om en dreng ved navn Hiro, han har mistet sine forældre og har derfor kun sin storebror tilbage. De bor hos deres moster ovenpå hendes cafe. En dag får Hiro muligheden for at blive optaget på den “nørdeskole” hans storebror går på – det er en skole hvor de udvikler alt muligt sejt videnskab. Opvisningen går perfekt og han ender med at blive optaget. Da de skal til at gå bryder skolen ud i brand, Hiros storebror løber ind for at redde en lærer, men omkommer desværre i branden. En dag da han kommer til skade på hans værelse (som han delte med sin storebror) dukker der pludselig en robot op fra sin storebrors seng. Den hedder Baymax og kommer frem hver gang der er en som kommer til skade. De udvikler sig lidt af et unikt venskab og ender med at redde byen fra en ond mand. Det er en virkelig sød film og Baymax er mega cute!!

Min første plads er ‘The Captive‘ – den har jeg givet 5 ud af 5 stjerner. Filmen handler om en far der en dag mister sin datter på mystisk vis. Det hele skete da han skulle ind og købe en tærte på en cafe, som ligger helt ødet. Hans datter ville blive ude i bilen og da han kommer ud igen er hun forsvundet. Han løber rundt for at finde hende, går ind i cafeen igen, tjekker toiletterne osv. Men hun er pist væk!! Jeg vil næsten ikke afsløre for meget, andet end at han møder rigtig meget modstand og folk som ikke tror på ham. Det er en mustsee film man ikke vil gå glip af! Den er sindssyg god og medrivende og man kan ikke lade være med at sætte sig i hans sted, som en forælder der mister sit barn. Forfærdeligt!

Min anden plads er “The Butler” – den har jeg også givet 5 ud af 5 stjerner. Sindssyg fed og stjernespækket film med blandt andet Oprah Winfrey, (som iøvrigt er en rigtig god skuespiller) Forest Whitaker, John Cusack osv. Man følger en afroamerikansk mand i 1950’erne som hele livet har levet som tjener på blandet andet et hotel. Årene går og en dag bliver han headhuntet til ‘Det Hvide Hus’ for at arbejde for præsidenten. Det er en feel good film med en spændende historie. Det er klart en øjenåbner for enhver person som vælger at se filmen!

Sponsoreret indlæg

Skærmbillede 2014-08-13 kl. 13.15.31